Ehdot

1. Yleiset ehdot

Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan myyjän ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa.

Myyjä pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka asiakas hyväksyy tilausta tehtäessä.

Myyjä ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota myyjä ei kohtuudella voi voittaa. Myyjä on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

2. Asiakas

Myyjä myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja) ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaille (kuluttajakauppa) Suomen rajojen sisäpuolella. Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä, mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Myyjä tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan Ostajan saatua järjestelmän toimittaman tilausvahvistuksen.

Rekisteröityminen:
Asiakas on velvollinen luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Antaessaan tiedot asiakas rekisteröityy Lassas verkkokaupan asiakastietokantaan, jonka tietoja käytetään Rekisteriselosteen mukaisesti. Halutessaan asiakas voi asioida verkkokaupassa myös rekisteröitymättä.

Tietosuoja:
Verkkokaupan asiakkaiden tiedot on tallennettu asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään verkkokaupan tilausten käsittelyyn ja toimittamiseen sekä asiakkuuden hoitamiseen liittyvään tiedottamiseen. Tietoja käytetään markkinointitarkoituksiin, jos asiakas on rekisteröityessään tai sen jälkeen antanut luvan sähköiseen markkinointiviestintään.

Evästeiden käyttö:
lassas.fi-sivustolla käytetään evästeitä (engl. Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Lassas.fi-sivustolla evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka lassas.fi verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa lassas.fi-sivuston sisällöstä edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä.

3. Tuotteet ja hinnasto

Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä lassas.fi:ssä tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti.

Myyjä pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille, tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

4. Maksaminen

lassas.fi-sivuston maksutapojen yhteistyökumppanina toimii Klarna Bank Oy

Visa-, Visa Electron- tai MasterCard-korteilla maksettaessa myyjä toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi se toimittaa tuotteet ostajalle. Maksuihin kohdistuvista reklamaatioista vastaa Klarna Bank Oy. Klarna Bank Oy toimii Visa-, Visa Electron- tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy Asiakkaan ja Klarna Bank Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Klarna Bank Oy on myös maksun saaja.

Klarna Bank Oy

Klarna
PL 39
00100 Helsinki
Finland

5. Toimitustavat

Toimituskulut vaihtelevat toimitustapojen mukaan ja ovat nähtävissä tilausta tehtäessä.

Postin kautta tilatut tuotteet lähetetään pääsääntöisesti samalla päivällä tai viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä. 

Myyjä ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

Myyjä ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy myyjästä riippumattomista syistä. Asiakas voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 7 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan, ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen.

6. Palautus-/peruuttamisoikeus (kuluttajat)

Kuluttajalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa etäkaupassa tekemänsä tilaus tai osan siitä 14 vuorokauden kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Asiakkaan on erikseen ilmoitettava peruutuksesta myyjälle. Pelkkä tavaran takaisin lähettäminen tai lähetyksen noutamatta jättäminen ei riitä peruutukseksi. Tavaran palautus on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa peruutusilmoituksen tekemisestä.

Kaupan peruutuksen yhteydessä kuluttajalle palautetaan alkuperäinen kauppahinta ja alkuperäiset toimituskulut vähennettynä tuotteen palautuskustannuksilla siinä tapauksessa, että kuluttaja on käyttänyt myyjän tarjoamaa postin palautuspalvelua. Tavaran voi palauttaa maksutta tilausvahvistuksessa ilmenevän jälleenmyyjän myymälään.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen sisällön 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja -ehtoihin ennen käyttöönottoa.

7. Takuu ja virhevastuu

Takuu koskee tuotteessa takuuaikana ilmeneviä aine- ja valmistusvirheitä. 

Myyjä pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon.

Takuu ei korvaa vaurioituneen osan aiheuttamia korjaus- tms. välillisiä kustannuksia.

8. Reklamaatiot

Reklamaatiot tehdään kunkin tilauksen osalta myyjälle, jonka asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja -ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Myyjä pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Vaihtoehtoisesti vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa tuotteen lähettäneeseen liikkeeseen joko sähköpostilla tai kirjeenä. 

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan www.kuluttajariita.fi ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan www.kuluttajaneuvonta.fi.

Asiakas voi nostaa tästä velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Myyjää vastaan joko Myyjän kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeudessa.

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

Kuluttajalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa etäkaupassa tekemänsä tilaus tai osan siitä 14 vuorokauden kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Asiakkaan on erikseen etukäteen ilmoitettava palautuksesta/peruutuksesta myyjälle. Pelkkä tavaran takaisin lähettäminen tai lähetyksen noutamatta jättäminen ei riitä peruutukseksi. Tavaran palautus on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä.

Asiakkaalle hyvitetään tuotteen hinta ja alkuperäiset toimituskulut, joista on vähennetty tuotteen palauttamisesta aiheutuvat toimituskulut.

Tuotteen hinta palautetaan täysimääräisenä, mikäli tuote on edelleen täysin myyntikuntoinen. Jos mahdollista, tuote tulee olla alkuperäispakkauksessaan. Käytetyn tuotteen hyvityksestä myyjällä on oikeus vähentää sen arvonalennusta vastaava summa. Alla tarkemmat ohjeet palautustoimenpiteistä.

Verkkokauppa ei palauta tilauksen lähettämisestä syntyneitä alkuperäisiä toimituskuluja, sen sijaan palautuslähetyksen voi jättää maksutta postin toimipaikkoihin tai siihen postin pakettiautomaattiin, josta toimitus on alun perin noudettu. Tuotteen voi palauttaa maksutta myös tilausvahvistuksessa ilmenevän jälleenmyyjän myymälään.

Palautusohjeet:

Jos haluat palauttaa väärän tuotteen tai reklamoida virheellisen, puutteellisen tai vahingoittuneen tuotteen tai lähetyksen, lähetä viesti osoitteeseen lassas[at]lassas.fi. Kirjoita viestiisi alla olevat tiedot, jotta voimme käsitellä palautuksesi mahdollisimman nopeasti ja juohevasti. Lähetämme sinulle sitten palautusohjeet.

 

Syy

Kirjoita joku seuraavista syistä:

  1. Virheellinen tilaus
  2. Viallinen tuote
  3. Tuotetiedot eivät täsmää. HUOM! Kun palautat varaosan, ilmoita mille ajoneuvotyypille, -mallille ja mahdollisesti sarja-/moottorinumerolle tuote on ostettu.
  4. Toimitusvirhe - En saanut tilaamaani
  5. Toimitus ei ole tullut perille
  6. Paketti oli vahingoittunut toimitettaessa

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Lassas ei ole vastuussa huolimattomasti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Tällaisesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Reklamaatiot

Mikäli tuotteessa on reklamoitavaa, pyydämme ottamaan yhteyttä Lassas Oy

Takuu

  1. Takuu koskee tuotteessa takuuaikana ilmeneviä aine- ja valmistusvirheitä. Takuuaika ilmenee tuotteiden yhteydessä kotisivulla.
  2. Takuun voimassaoloaikana myyjä sitoutuu valintansa mukaan korjaamaan, vaihtamaan tai hyvittämään tuotteet, joissa tarkastuksessa todetaan tuotteen käyttökelpoisuutta oleellisesti heikentäviä valmistus- tai ainevirheitä. Tuotteen tai osan vaihtaminen uuteen takuun voimassaoloaikana ei pidennä alkuperäistä takuuaikaa. Takuun perusteella suoritetaan veloituksetta takuuaikana todetun takuunalaisen vian korjaus normaalina työaikana myyjän huoltokorjaamossa tai myyjän valtuuttamassa huoltoliikkeessä.
  3. Takuun perusteella ei korvata vikoja, jotka ovat syntyneet:
    • normaalista kulumisesta
    • huollon laiminlyönnin seurauksena
    • virheellisestä asennuksesta
    • virheellisestä ja huolimattomasta käytöstä
    • valmistajan suositusten vastaisesta käytöstä
    • vesivauriosta
    • väärästä säilytyksestä
    • muista ulkopuolisista tuotteeseen vahingollisesti vaikuttavista tekijöistä
    • kilpailukäytössä
    • takuu ei korvaa vaurioituneen osan aiheuttamia korjaus- tms. välillisiä kustannuksia